czwartek, 7 stycznia 2016

...i są buty :)

 
Powoli dochodzę do pewnych ..."odkryć" w dziedzinie tworzenia lalkowego obuwia.
 
Po pierwsze ćwiczę odlewy z żywicy epoksydowej - fajny to wynalazek, bo można mieć kilka, a nawet kilkanaście butów z dokładnie identycznym "dołem'. Wiąże się z tym jednak wiele tematów, które trzeba przećwiczyć ...a to bąbelek powietrza wlezie w żywicę podczas zalewania formy i zepsuje efekt końcowy, a to diabeł jakiś mnie podkusi do zbyt wczesnego wydobycia odlewu z formy i niszczę bucik niechcący, a to farba nie chce się trzymać odlanej koturny... i takie tam różne ;)
 
Po drugie znalazłam wreszcie w mojej okolicy sklep z tkaninami, w którym mają taką cienką i elastyczną imitację skóry. Wybór kolorów niewielki ale na początek wystarczy. Odkrycie to natchnęło mnie do działania! Buty, torebki, bransoletki, spodnie, spódnice, kurteczki .... ach już to wszystko widzę oczyma wyobraźni ;) To będę teraz robić nocami :) A moje lalki wreszcie będą posiadały klika fatałaszków i akcesoriów "z pazurem".
 
 
No ale czas na prezentację obiecanych butów dla Angelique:
 
 
 
 


 

 

 

 
 
 
W komplecie do butów zrobiłam też bransoletki.
 

 
 
 
A tak prezentuje sią w nowym obuwiu sama Angelique.
(Czy ja już wspominałam, że ta lalka ma ponad 45 cm? ...i to bez butów!)

 
 
 
Tak wyglądał gotowy bucik przed przyklejeniem do koturny :)
  
 
 
Co jeszcze ciekawego odkryłam podczas zabawy z tymi butami?
Ta super cieniutka i elastyczna imitacja skóry jest za wiotka aby można było z niej robić buty ....ale jak już skleimy odpowiednim klejem dwie takie skórki efekt jest piorunujący. A między dwoma materiałami można ukryć szwy ;) ...a można poszaleć i bucik od środka zrobić w innym kolorze.... ach gdybym tylko nie musiała sypiać to bym te wszystkie kumulujące się w głowie pomysły mogła przetestować ;)
 
No i ostatnie zdjęcie na dziś. Zrobione w trakcie klejenia pasków. Widać na nim. że złote od zewnątrz paski podklejam czarną skórką oraz widać, że nie widać szwów ;)
 
 
 
 


PS: Oto mała garść informacji dla Tych, którzy dotąd nie spotkali się z taką lalą jak moja Angelique.
 
Z tego, co wyczytałam to zalicza się ona do lalek produkowanych pod szyldem "WILDE IMAGINATION". Umoczony w to jest (przynajmniej częściowo) Robert Tonner. Same lalki odbiegają wyglądem i ubiorem od czasów teraźniejszych. Wyglądają jak "wyrwane" z wiktoriańskiego gotyku i tym podobnych mrocznych spraw ;)
 
Poniżej link do podstrony TonnerDoll.com na, której można pooglądać lalki wyprodukowane pod szyldem Wilde Imagination.
 
 
 
Sama już sobie upatrzyłam tam jeszcze kilka fajnych ślicznotek :)
 
 
Pozdrawiam gorąco!!!
 
 
 

36 komentarzy:

  1. ABSOLUTNE MISTRZOSTWO ŚWIATA !!!!!!!! Buty są genialne !!!!! Bardzo mi się podobają, koniecznie muszę zakupić ingrediencje do produkcji obuwia, nie ma zmiłuj :) Gratuluję kreatywności :) Zapraszam do siebie, do Baśniowa jak będzie wolna chwilka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :]

      I dziękuję za zaproszenie. Już popodglądałam kilka historycznych wpisów i widzę, ze w Baśniowie jest mnóstwo lalek i całkiem sporo tonerek chętnych na buty ;)

      Usuń
  2. Szczena na podłodze ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. No, powiem Ci, że bombowe masz te buty! Rewelacyjnie się prezentują na stopie! Koraliki i paseczki skórzane - cudowne! Nawet bransoletki do kompletu! Poszalałaś :)))
    Panna boska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalała to ja będę dopiero jak do butów i bransoletki w zestawie będę robić kolczyki, naszyjnik, torebkę i pasek ;) to będzie czyste szaleństwo! :D :D :D

      Usuń
  4. Fiu, fiu, fiu .... To dopiero Francja - elegancja :D
    a jaki to sklep?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajne nie? :D

      ...a sklep to ten pod wałem kolejowym tuż obok mnie ;) ...i oprócz skóry mają tam świetne tiule ... a skóra + tiul to dopiero będzie szaleństwo!!! :)

      Usuń
  5. a mnie się ten komplecik podoba i już!!!
    czyli masz teraz obute pół metra piękności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. BUTY CUDOWNE !!! Jesteś wyjątkowo uzdolniona !!! :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) ...ale jak mantrę będę powtarzała, że wszystko to kwestia wprawy i podglądania specjalistów ...naoglądałam się różnych tutków, poeksperymentowałam i ...w końcu zaczynają te buty wyglądać jak należy :)

      Usuń
    2. Masz rację ale jedno nie wyklucza drugiego :):):)

      Usuń
  7. Buty totalnie odjazdowe!!!!!!!!!
    Masz nieziemski talent! Takich butów to może pozazdrościć niejedna żywa modelka:) a może i projektantka. Założę się ze na Fashion Week zrobiłyby mega furorę;). Swoją drogą kiedyś próbowałam zrobic buty moim pannom ale moje (nie)zgrabne palce odmówiły współpracy i dałam sobie z tym spokój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehhe ...inspirację zaczerpnęłam właśnie z ludzkich butów ...sandały na koturnach z "przemieszanymi paskami nad kostką" widziałam na jakiejś chińskiej stronie i tak mnie urzekły, że sobie to zapisałam w swoim sekretnym notatniczku z lalkowymi planami. "Po latach" się przydało ;)

      Usuń
  8. Buty są super. Chętnie bym się nauczyła robić te spody do nich. Mogłabyś mi na maila podesłać jaki to ingrediencje są potrzebne i gdzie je kupić, no i jak robi się formy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę dużo będzie tego pisania ...nie wytrzymasz do tutka?

      Postaram się jak najszybciej dokupić tych różnistych maziag i przygotować wpis o tym jak ja to robię ;)

      Usuń
  9. Swietne te buciki wyszly :) Tez zabieram sie do odlewow ale nie mam jakos natchnienia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się zbierałam i zbierałam! ;)

      Nie wszystko mi jeszcze wychodzi ale poszukam po forach modelarskich. Może mi ktoś podpowie co poprawić i jak ten proces ulepszyć:]

      Usuń
  10. Świetny projekt i piękne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Buty rewelacyjne, prześliczna i pomysłowa skórzana bransoletka do kompletu :-) A link, który podałaś... no cóż, mój spokój skutecznie zburzyła mała Amelia Thimble ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha ...widziałam ją, jest śliczniusia! :)

      Usuń
    2. Gabi - to tak jak mój - nie ma tygodnia,
      bym sobie nie oglądała tej ślicznotki w
      necie ale i z dysku, gdzie wiele takich
      calineczek sobie zapisałam na własną
      zgubę chyba :DDD

      Usuń
  12. Buciki iście dizajnerskie :) Koturny cudne :) bardzo podobają mi się te mikroskopijne zapięcia - kuleczki :) Takie cieniutkie, skórkopodobne materiały są świetne. Czekam zatem na pokaz kolejnych cudeniek :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, że buty się podobają :)

      Usuń
  13. Wow, Monika, te buty są genialne, a przede wszystkim bardzo estetycznie wykonane, naprawdę jestem pod wrażeniem! Nie mogę się napatrzeć, bo "samoróbki" często mają jakieś niedoskonałości, jak postrzępiony materiał lub ślady po kleju, a Twoje są takie czyściutkie i idealne, super :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Superanckie te buciki , a modelka boska !!!
    czekam na instrukcje 'co i jak' -jak mnie nie odstraszy stopień trudności to może spróbuję . pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie , d.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobają (i buty i modelka). Dziękuję za zaproszenie - będę zaglądać z przyjemnością :)

      Usuń
  15. Hello !
    Welcome. The "Directory Blogspot" it is not a spam, it's not a robot, it is a site like yours done by a person like you.
    The goal is to promote your blog in the world!
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "international directory blogspot"
    The "directory" is 30 million visits, 199 countries of the world! and more than 22,500 blogs.
    In comments, please your URL. site name. and your Country
    Activity is only friendly
    Imperative to follow our blog to validate your registration
    come to add you to my followers by clicking on ''join this site''
    We hope that you will know our site with your friends.
    Thank you for your understanding
    I wish you an excellent day
    sincerely
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Thank you to follow my blog - it is greatly appreciated! O)
    We follow your blog, please follow us in return!
    +++++++++++
    Witaj !
    Witaj. "Katalog Blogspot" to nie jest spam, to nie jest robota, jest to miejsce jak twoje dokonanych przez osobę jak ty.
    Celem jest, aby promować swój blog na świecie!
    Proponuję, aby opublikować swój blog poprzez rejestrację na "międzynarodowej blogspot katalogu"
    "Katalog" wynosi 30 mln wizyt, 199 krajów świata! i ponad 22.500 blogi.
    W komentarzach, podaj adres URL. Nazwa strony. a Kraj
    Aktywny jest tylko przyjazne
    Bezwzględnie przestrzegać naszego bloga, aby potwierdzić rejestrację
    się, aby dodać do moich zwolenników, klikając na '' dołączyć ''
    Mamy nadzieję, że będziesz wiedzieć naszą stronę ze swoimi znajomymi.
    Dziękuję za zrozumienie
    Życzę doskonały dzień
    Z Poważaniem
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Dziękujemy za moim blogu - to jest bardzo mile widziane! O)
    Śledzimy na swoim blogu, proszę śledzić nas w zamian!
    +++++++++++

    OdpowiedzUsuń
  16. Buciki naprawdę przepiękne ^^
    W oczy rzuca się niesamowita ich jakość - podeszwa, paseczki, wkładka, ozdoby - jestem absolutnie zachwycona starannością Twojej pracy, dopasowaniem i dopracowaniem bucików - są po prostu boskie.
    Czekam z niecierpliwością na tutorial :)

    OdpowiedzUsuń