czwartek, 2 kwietnia 2015

Tutorial na miniaturową paprotkę

 
 
 
 
Znowu mnie wzięło na miniaturowe roślinki ;)
 
Nie zaskoczę Was raczej za bardzo tym tutkiem - w większości wykorzystuję patenty, które już dawno znacie. Jedyną nowością będzie dzisiaj materiał, z którego robię swoje paprotki ;) Zapraszam!


1. Z plastikowego skoroszytu wycinam listeczki paproci - używam do tego dziurkacza

 
 
2. Nadaję łodyżkom naturalne kształty lekko podgrzewając je nad świeczką
(uwaga! za bardzo zbliżona do ognia łodyżka natychmiast się topi!)


 
3. Liście mini paproci wbijam w styropian, którym wypełniłam maleńką "doniczkę"

 
4. Styropian smaruję grubo klejem, posypuję fusami z herbaty lub kawy i gotowe ;)


 
 
W analogiczny sposób (chociaż przy użyciu innego dziurkacza) dorobiłam na próbę listeczki swoim Rudbekiom ;)

 
 
PS: W różnych sklepach można kupić skoroszyty różnych producentów dzięki temu można mieć różne odcienie zieleni...od bardzo jasnych po bardzo ciemne ;)


20 komentarzy:

  1. Śliczna ta paprotka. Nie mogę się napatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te Twoje miniaturowe roślinki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna paprotka, tylko trzeba zdobyć taki dziurkacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo.... powycinać liście ręcznie :D Niestety ja jestem na to za leniwa ;)

      Usuń
  4. Hi Monika, and Happy Easter!
    I think that this is a Great Idea for a fern! I never would have thought of using the plastic sheet as the source.... Really Cool! :D

    elizabeth

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł przedni! Paprotka i kwiatki jak żywe!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny tutek!!!! Zdrowych i pogodnych Swiat!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, co ja bym dała za takie dziurkacze... Kiedyś nawet takie mieliśmy, ale nie zdążyłam się nacieszyć. Za to siostra ucieszyła się tak mocno, że do dziś nie wiemy, gdzie je schowała... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe ...mi moje córa podbiera, ale ustaliłyśmy zasady tego podbierania - nie ma chowania ;)

      Usuń
  8. Świetnie tobie wyszły te kwiatki!

    OdpowiedzUsuń
  9. zauroczyłam się paprotkami - teraz tylko skoroszyty,
    dziurkacz i trochę fusów do nakrętki - ha, żeby tak nasz
    codzienny żywot był przewidywalny ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello from Spain: Fabulous tutorial. Great plant. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń