poniedziałek, 26 stycznia 2015

Miała być Rudbekia a wyszedł Złocień Duro i Stoktorka Afrykańska ;)

 
 
 
 
Cięty Złocień Duro ...to pierwsza miniatura jaką na dziś przygotowałam. Oczywiście miało być co innego, ale jak zwykle nie do końca wyszło ...i przez przypadek "urodził się" Złocień i Stokrotka Afrykańskia. 
 
- Jak wygląda prawdziwy Złocień Duro?
- Tak jak na zdjęciu poniżej:
 
 
- Z czego zrobić jego miniaturkę?
- Najlepiej z DANONKA ;)
- A co zrobić aby nie był to tylko sztuczny, plastikowy kwiatek?
- ...i na to jest sposób. Oto mój tajny przepis ;]
 
 
patrząc od lewej mamy:
mąka kukurydziana,
dwa "wydziurkowane" z Danonka kwiatki,
drucik w zielonej (u mnie gumo podobnej) osłonce
 
 
A poniżej tutorial, który wyjaśni Wam co z tą "listą składników" zrobić, aby otrzymać bukiet niemalże żywych miniaturowych Złocieni.
 
 
 
1. Jak już wiecie kwiatuszki "wycinamy"z Danonka.
 
 
2. Przebijamy kwiatki szpilką o średnicy odrobinkę mniejszej niż drucik.

 
 
3. Drucik zanurzamy w kleju.

 
4. Nabijamy na drucik pierwszego kwiatka.

 
5. Ponownie zanurzmy drut w kleju.

 
6. Nabijamy drugiego kwiatka.

 
 
7. Ustawiamy nabite kwiatki tak, aby się nie chowały jeden pod drugim.

 
 
8. Przycinamy maksymalnie nisko sterczący z kwiatka drut.

 
 
9. Nadajemy płatkom odpowiedni kształt.

 
 
 
 
Na koniec wystarczy tknąć w nasze plastikowe Złocienie odrobinę życia - dorobić środek z żółtym pyłkiem ;)
Ja do zrobienia "pyłkowego" środka używam żółtej farby i mąki kukurydzianej.
 
 
10. Na środek kwiatka (sterczący drucik) nakładam farbę prosto z tubki.

 
 
11. Delikatnie zanurzam kwiatka w mące kukurydzianej (tak aby nie rozmazać farby).


 
 
12. Po przeschnięciu środka raz jeszcze nakładam farbę i obsypuje ją mąką - chcę aby środek miał naturalny, lekko wypukły kształt. Nie przejmuję się tym, że każdy środek wychodzi innej wielkości - to tylko sprawia, że bukiet będzie wyglądał bardziej naturalnie ;)
 
 
 
Poniżej bukiet gotowych już Złocieni.


 
 
 
Dokładnie tak samo robię miniaturowe Stokrotki Afrykańskie ;)



 



 
 
 
A oto te Stokrotki Afrykańskie, które próbowałam zminiaturyzować.
 

 
 
 
...i dopiero, szukając zdjęć prawdziwych kwiatów do tego posta, dopatrzyłam się, że większość Stokrotek Afrykańskich ma ciemne środki. Postanowiłam jednak, że te które już zrobiłam zostaną takie jakie są ...a białe i fioletowe kwiaty z ciemnym środeczkiem jeszcze kiedyś dorobię ;)
 
 
Na koniec dzisiejszego wpisu pokarzę Wam zbliżenie na jeden z moich wazoników, który zrobiłam oczywiście z ...Danonka ;]

 

 
 
 
A za kilka dni (mam nadzieję) pochwalę się Rudbekią ...przez którą zaczęły się moje eksperymenty z kwiatami.
 
 

19 komentarzy:

  1. Matko jedyna, jakie one cudne! Idealne na mój stolik, muszę sobie takie zrobić! Dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze ogromnie mnie cieszy, kiedy okazuje się, że ktoś wykorzystuje te moje tutki ;) ...więc czekam ...może kiedyś dopatrzę się "swoich" kwiatków na Twoich zdjęciach :]

      Usuń
  2. Fantastyczne! Taki bukiet w wazonie wspaniale ozdobi każdy lalkowy kącik:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne są, pomysł z mąką pierwsza klasa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...trochę mi to zajęło zanim na to wpadłam ;) kwiatki (takie częściowo zrobione) leżały chyba z tydzień na naszym jadalnianym stole i wszystkim przeszkadzały zanim doczekały się ukończenia.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. zobacz jaka marchewkowa scenka: http://allegro.pl/zestaw-lalek-barbie-my-scene-01-i5032672206.html

      Usuń
    2. fajna :D ...ale OBIECAŁAM SOBIE, że żadnych scenek więcej nie kupuje (przynajmniej na razie) ....ale oczywiście jak czasem trafisz na jakiegoś superaśnego rudzielca, którego nie chcesz to dawaj znać ;)

      Usuń
  5. Przepiękne. I nie wyblakną, jak moje papierowe. Z pewnością zrobię parę doniczek, jak będę wykańczać domek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...w takim razie czekam niecierpliwie na efekty ;)

      Usuń
  6. Hello from Spain: you are very creative. I like your creations lot. Fabulous plants. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś NIESAMOWITA !!!! Cudne te kwiatuszki są ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne i pomysłowe, świetnie wyglądają te środeczki - jak prawdziwy pyłek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałam aby były jak prawdziwe ...ale przyznam, że nie od razu wpadłam na pomysł z czego te środki zrobić ...choć teraz wydaje się to takie banalne ;)

      Usuń