sobota, 10 stycznia 2015

Jak robić zdjecia lalkom w pochmurne dni?

 
 
 
Dziś - tak jak obiecałam - pokażę Wam mój pomysł na namiot bezcieniowy, w którym mogę robić zdjęcia lalkom nie tylko w pochmurne czy zimowe dni ale również w nocy :)
 
To, co zobaczycie, to efekt moich rocznych eksperymentów i prób ;)
 
Zapraszam na tutorial.
 
 
Co nam będzie potrzebne?
 
- agrowłóknina o grubości 50 gram na metr kwadratowy

 
 
- dwa halogeny 500 wat

 
 
- suszarka na ubrania

 
 
- tablica korkowa (50x80) cm

 
 
- ładna tapeta lub papier do pakowania

 
 
A teraz do roboty!
 
Przykrywam suszarkę DWIEMA warstwami agrowłókniny jak na poniższym zdjęciu.
 
 
 
Trzecią (tylną) ścianę namiotu tworzę z tablicy korkowej. Nie przymocowuję jej jakoś specjalnie ...lekko naciągam na nią agrowłókninę i to wystarcza.

 
 
Z obu stron namiotu umieszczam halogeny. Ważne jest ich ustawienie - 15-20 cm nad "podłogą" w namiocie i jakbyście celowali wiązką światła przez agrowłókninę w środek tablicy korkowej

 
 
Na koniec do tablicy przypinam tapetę tak aby część wywijała się na "podłogę" w namiocie. Ustawiam lalę i cykam zdjęcia :]

 
 
Namiot można rozłożyć na stole (tak jak ja) lub na podłodze ...jeżeli nie przeszkadza Wam cykanie fotek na czworaka ;)
 
Do usłyszenia!
 
 

22 komentarze:

  1. Bardzo pomysłowe. Gratuluję wyobraźni.. Pozdrawiam..:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny pomysl!!! Jestem pelna podziwu dla twojej kreatywnosci i pomyslowosci!!! ja mam dwa namioty swietlne...jeden 50 cm a drugi 30 cm i nawet ich nie chce mi sie szykowac do zdjec ;) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że Twoje namioty są kupione? Ja chciałam mieć duży namiot aby fotografować też domki dla lalek - nie znalazł taniego więc postanowiłam zrobić coś mniej kosztownego ...w zasadzie za halogeny i agrowłókninę dałam trochę ponad 100 pl, a tak taniego namiotu z oświetleniem włącznie nie znalazłam :)

      Usuń
  3. Fantasztikusan kreatív vagy, nagyon tetszik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego wszystkiego mam suszarkę :) I papier. Niestety halogenki chodzą dość drogo, więc chyba poczekam z organizacją studia, ale bardzo mi się pomysł podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za halogeny i agrowłókninę zapłaciłam coś około 100 zł - za taką cenę nie znalazłam tak dużego oryginalnego namiotu bezcieniowego ...a przecież sam namiot nie wystarczy, potrzeba jeszcze oświetlaenia ;)

      Pozdrawiam gorąco i dziękuje za odwiedziny ;)

      Usuń
  5. No patrz, jakie to pomysłowe! Ja kombinuję strasznie w pochmurne dni i zawsze mam niedosyt. Świetny pomysł! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mój patent Ci się przyda ;) ...a przede wszystkim, że pomoże. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ty to jesteś pomysłowa! Trzeba jeszcze wykombinować coś, co by stabilizowało tę suszarkę, bo chyba łatwo ją strącić ze stołu :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a w życiu! Koło mnie biegają małe smyki, a pod stołem to sobie nawet domek robią i jeszcze mi się nigdy ta suszarka nawet nie zachwiała ;)

      Usuń
  7. Dzięki za tutorial, z pewnością kiedyś się przyda. Właściwie tylko brak mi tych halogenów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aby ciąć koszty kupiłam najtańsze halogeny jakie znalazłam ...tylko założyłam, że biorę przynajmniej 500 W. Nie wiem czy słabsze dadzą radę....

      Usuń
  8. Nie mogę się doczekać kiedy wypróbuję... rozwiązanie wielu lalkowych dylematów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie się sprawdza, więc mam nadzieję, że i u Ciebie tak będzie :)

      Usuń
  9. i teraz nikt nie ma wątpliwości, że jesteś poważnie zajętą Osobą -
    widząc Twe przenośne studio - poczułam się lekko zdezorientowana -
    ale tak to najczęściej bywa - im prościej tym lepiej...

    OdpowiedzUsuń