środa, 12 marca 2014

Jak zrobić kolczyki dla lalek?

 
 
 
Tak jak wczoraj obiecałam dziś opracowałam dla Was tutorial na miniaturowe kolczyki dla lalek. Dodać powinnam, że to kolczyki dla tych lalek, które nie mają oryginalnych wielgaśnych dziur w uszach. Raczej nie odkryję dziś Ameryki - zapewne wiele osób już dawno wpadło na taki sam pomysł jak ja i "wykręca" piękne kolczyki dla swoich lalek.
 
Postanowiłam też zaeksperymentować i sama porobić dziury w uszach moim lalkom. Niestety dopiero czas pokaże czy wyjdzie im to na dobre ...a raczej na niedobre. Gdzieś podświadomie martwię się czy metal użyty do robienia kolczyków nie przebarwi tworzywa, z którego zrobione są główki moich ślicznotek. Jestem jednak optymistką, więc moje lale będą nosić kolczyki!
 
No ale przejdźmy do rzeczy! Kolczyki zrobiłam z bardzo sztywnego drutu, z którego panie w galeriach handlowych wytwarzają ręcznie robione kolczyki dla ludzi. Oczywiście nie chciały mi odsprzedać samego drutu - pewnie w obawie, że sama sobie zrobię kolczyki zamiast kupić coś u nich ;) Dopiero po ciężkich prośbach wynegocjowałam metr srebrzystego sztywnego drucika (one nazywały go: "dobrze pamiętający").


 
Poniżej możecie podejrzeć co i jak z tego drutu robię
(wydaje mi się, że słowny komentarz jest zbędny).








 
A oto gotowy już kolczyk.
Uwaga: pamiętajcie, że drugi kolczyk powinien być lustrzanym odbiciem pierwszego :)
 
 
 
Poniżej kilka innych par, zrobionych przeze mnie kolczyków :D




 
 



 
 



 
 
Na koniec pokażę Wam jak dokonuję przebicia uszu moim lalkom ;]

 
 
PS: A co powiecie na buty z ...Danonków???
Mogły by być taaakie kolorowe :)
 
 

16 komentarzy:

  1. Ja dotąd używałam jako kolczyki szpilek z nawleczonym koralikiem lub z dużym łebkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...też tak kiedyś chciałam ale naczytałam się, że szpilki przebarwiają ucho. A u Ciebie coś się przebarwiło kiedykolwiek?

      Usuń
  2. Śliczne.... Nie wiem czy ktoś inny wykręca dla mnie Ty jesteś pierwsza kolczykowa wykręcaczka....Najlepsza. Kolczyki są super.....

    OdpowiedzUsuń
  3. TAK! dawaj buty z danonków :D a kolczyki bardzo fajne :) ja wiem jak się robi, bo robię biżuterię dla ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieto! ..ja to widzę, że Ty wymiatasz nie tylko w lalkowym Swiecie ...super! :D

      PS: z Danonków wychodzą mi już rewelacyjne, sexi obcasy!!! :D ...tylko niestety nie trzymają się tekturkowej podeszwy i nie wiem jak sobie z tym poradzić :(

      Usuń
  4. Muszę koniecznie spróbować tych kolczyków, bo są super!
    A na buty z danonków nie pozwól nam długo czekać! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra jeśli tutek Ci się przyda ;]

      PS: długo i krótko to pojęcie względne :P
      ...niektóre rzeczy to z rok wymyślałam - czy to długo? :P

      Usuń
  5. Metal potrafi przebarwiać plastik, ale ponoć można się zabezpieczyć pociągając go bezbarwnym lakierem do paznokci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...no właśnie naczytałam się, że np. szpilka przebarwia dlatego próbuję z takim drucikiem "dla ludzi" :D

      Na wszelki wypadek spróbuję je pomalować lakierem, choć obawiam się, że on zlezie przy pierwszym wciskaniu kolczyka w ciasną dziurkę w uchu :/

      Usuń
  6. dzięki wielkie za tutorial, nie wydaje się trudny i jako że moja lala ma dziurki, to kusi by spróbować :) piękne wyszły wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki!!!
      owocnego wykręcania!!! :)

      Usuń
  7. Świetny wpis, bardzo przydatny i dobrze pokazane. Wcześniej patrzyłam na to http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-kolczyki/ ale Twój jest moim zdaniem jeszcze lepszy, Dzięki wielkie za to.

    OdpowiedzUsuń