wtorek, 18 lutego 2014

Tutorial na sofy

 
Przebłagana przez mojego anonimowego komentatora zrobiłam szybką akcję pt. "tutorial na sofy" :)
 
Niestety zdjęcia, którymi się wcześniej pochwaliłam nie są ostre, więc aby opracować kompletny tutorial musiałam zrobić kolejną sofkę.
 
 
 
 
Ta sofa - podobnie jak turkusowa - zrobiona jest ze starej, zwiewnej tuniki. Dodatkowo do jej zrobienia wykorzystałam kartonowe pudełeczko, kawałek grubej tektury i zwykłą watę.
 
Na początek przeszukałam przydasie w celu znalezienia odpowiedniego pudełka.
  
 
 
Sprawdziłam czy pudełko będzie odpowiedniej wielkości sadzając na nim lalkę :)

 
 
Zaplanowałam kształt siedziska

 
 
Rozłożyłam pudełko i pozaginałam tekturę w odpowiednich miejscach - tak, aby po złożeniu go z powrotem uzyskać zaplanowany kształt. Nadmiar tektury wycięłam, a składając pudełko posklejałam je klejem na gorąco, aby je usztywnić i unieruchomić.

 
 
 
Do górnej strony siedziska przykleiłam "płat" waty, po czym jej nadmiar delikatnie obcięłam.


 
 
Zaplanowałam kształt oparcia (ostatecznie siedzisko będzie wyżej, ale zabrakło mi rąk, aby je podczas robienia zdjęcia podtrzymać w odpowiednim miejscu).

 
 
Poniżej poglądowe zdjęcie oparcia przed i po oklejeniu watą.
Uwaga: watą oklejam tylko jedną stronę oparcia (tę, która będzie przylegała do siedziska). 



 
 
Watę "przykrywam" materiałem. Klej nakładam tylko na tyle oparcia a materiał dość mocno naciągam, aby nie robiły się brzuchy z przodu oparcia. Siedzisko "obijam" w analogiczny sposób.

 



 
 
Łączę oparcie z siedzeniem zszywając je ze sobą w taki sposób, aby szwy widoczne były tylko na niewykończonych jeszcze bokach oparcia i niewykończonym spodzie siedziska.


 
 
Zszyta sofka prezentuje się następująco. Na koniec pozostaje tylko wykończyć estetycznie nieoklejone dotąd powierzchnie. 

 
 Do tego celu wykorzystałam grubą tapetę :) 

 
 

 
...i kolejna sofka gotowa :)



 
Poniżej kilka fotek ze zszywania i wykańczania sofy turkusowej - w razie gdyby fotki ze zszywania nowej sofki niewiele były pomocne :)
 




 
W tej sofie tył wykończyłam grubą skórą.


 
Podnóżek zrobiłam tak samo jak siedzisko tyle tylko, że z mniejszego pudełka :)

 
 
Mam nadzieję, że ten zrobiony na szybko tutorial będzie pomocny mojemu anonimowemu czytelnikowi a jej/jego kuzynka będzie zadowolona z prezentu :)
W razie niejasności służę pomocą!
 
 
PS: siedzisko może mieć kształt prostokąta, a pod skórę czy materiał (jeżeli jest bardzo gruby) nie trzeba dawać waty  - to na pewno zaoszczędzi pracy a efekt w cale nie jest gorszy :)
 




 
Nóżki tej sofy zrobione są z nakrętek (trzy na każdą sklejone klejem na gorąco). Zalecam jednak robienie nóżek jako przedłużenia oparcia i podłokietników, bo te są bardzo delikatne ...a mój syncio upodobał sobie je co chwilę odrywać :D
 
 


15 komentarzy:

  1. Jesteś "urodzonym" majsterkowiczem a Twoje prace i tutoriale to majstersztyk! Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Tobie i Anonimowi... też chciałam zobaczyć jak robiłaś te kanapy. A to urządzenie do klejenia ... to co to takiego? Jak szybko schnie... Ja laik kompletny jestem... ale po pół roku oglądania cudzych blogów chciałabym zacząć coś robić i zaczynam sie przygotowywać technicznie... Pomożesz? Informacyjnie oczywiście ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że pomogę! :D ...choć sama dopiero wyszukuję i testuję różne "narzędzia" do mini robótek. Urządzenie, które widać na zdjęciach to pistolet do klejenia na gorąco firmy Topex. Kupiłam go w Castoramie, wzięłam taki najmniejszy i najtańszy, który kosztował około 15zł. Do pistoletu dokupuje się wkłady - paczka za kilka złotych. Te wkłady to nic innego jak plastik, który za pomocą pistoletu zostaje rozpuszczony. W efekcie więc kleimy gorącym, rozpuszczonym plastikiem. Zastyga w kilka sekund :)
      Miałam raz okazję przetestować pistolet firmy Steinel - od razu widać, że jest porządniejszy - nie brudzi a użytkownik ma kontrolę nad tym cieknącym klejem. Niestety jest dużo, dużo, dużo droższy.

      Usuń
    2. Dziekuję bardzo :) Cena w granicach moich możliwości i schnie szybko. Buziaki

      Usuń
  3. Fajny tutorial, jak nie wygram tej Twojej kanapy to wykorzystam sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheheh :D

      ...a może jedną wygrasz, a drugą zrobisz :D

      Usuń
  4. Jejku one są piękne dzięki za tutorial !!! zabieram się do pracy

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo za tutorial, bardzo fajne sofki, z opisu wydają się proste w wykonaniu. Jak tylko zbiorę materiały, to wypróbuję Twój patent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Miło mi słyszeć, że moje prace się podobają, a tutoriale są wykorzystywane :)
      Udanego "sofkowania"!!!
      PS: w razie ewentualnych trudności pisz śmiało :)

      Usuń
  6. Przepiękne, jesteś bardzo pomysłowa i wykonujesz swoje cacuszka bardzo starannie. Gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń