wtorek, 7 stycznia 2014

Miniaturowe sztućce ze szczerego złota :)

 
 
 
 
Witam w nowym roku!!!
 
Dzisiaj (już standardowo) kolejny tutorial - tym razem na miniaturowe sztućce.
Do ich wykonania potrzebujemy złotej, wewnętrznej części opakowania po Toffifee. 
 
 
 
 
Zaczynamy od łyżek, które wycinamy według poniższej instrukcji.
 
 




 
 
W analogiczny sposób wycinamy widelce i noże.
 


 
 
Tak prezentują się nowe sztućce obok złotych talerzyków, zrobionych już jakiś czas temu :)


 
Idąc za ciosem możemy zrobić też kilka innych złotych gadżetów kuchennych tj. chochelka, łopatka czy łyżka cedzakowa. 

 
 
Chochelkę wycina się podobnie jak łyżkę.
 
 
Aby nadać "okrągłej łyżce" kształt chochli wystarczy wygiąć ją delikatnie w miejscu oznaczonym żółtą linią.
 
 
 
Płaskie łopatki wycinamy tuż przy brzegu złotego opakowania.
 


Łyżkę cedzakową wycina się jako dwa oddzielne elementy, które wystarczy ze sobą skleić.

 
 
 
 PS: Ponieważ to "złote opakowanie" z drugiej strony jest srebrne, to sztućce wymagają malowania - ja użyłam do tego złotej farby w spray-u. To dodatkowo sprawiło, że moje sztućce przestały być półprzeźroczyste :)
 
 

33 komentarze:

  1. Jesteś genialna ! Lubię twoje pomysły. BuziaKi

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje sztućce to mistrzostwo świata. Idę kupić Toffifee. Zawsze mi brakowało sztućców.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł. Wyglądają na bardzo eleganckie i kosztowne :) A opakowanie wydaje się dość wydajne i sporo będzie można z niego zrobić. Hmm... a może jeszcze do kompletu złota misa z tych dużych wgłębień? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... te duże wgłębienia są za wiotkie, więc jako zabawki dla dzieci raczej się nie nadadzą :( ...nie znalazłam jeszcze sposobu jak takie tworzywo porządnie usztywnić. Kupiłam już jakiś lakier - ale jeszcze tego pomysłu nie przetestowałam

      Usuń
  4. Завтра пойду в маркет покупать Toffifee! Спасибо за идею!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale co to znaczy

      Usuń
    2. Ludmila: Jutro idę do sklepu po Toffifee! Dziękuję za pomysł!

      Monika: proszę :)

      Usuń
  5. Kurcze niesamowite :) super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobne łyżki już mi gdzieś w necie mignęły, ale nie zainteresowały mnie wtedy, bo brakowało widelców i noży, a u Ciebie jest cały piękny zestaw! I jakie eleganckie i drogie, ze szczerego złota :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rok temu ...może półtorej... przekopałam internet wzdłuż i wszerz aby znaleźć tutorial na sztućce. Niestety nic nie znalazłam :( Od tamtej pory ciągle próbowałam je z czegoś zrobić ...teraz nareszcie się udało :)

      Usuń
  7. otro maravilloso tutorial, gracias.
    Un abrazo.
    Yolanda

    OdpowiedzUsuń
  8. kopalnia pomysłów normalnie! sztućce rewelacja i takie osiągalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi to wszystko słyszeć!
      pozdrawiam

      Usuń
  9. no jestem pod takim wrażeniem, że aż nie wiem co napisać, prawdziwy SZACUN dla autorki pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! cieszę się, że są chętni aby te moje wymysły oglądać i komentować!

      Usuń
  10. Bardzo ładne wykonanie, ale pomysł na łyżeczkę kojarzę z blogiem Ewy http://thesunnyhours112miniatures.blogspot.com/2010/05/everyone-likes-toffifee-or-anybody.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale numer!!! :D Trafiłam kiedyś na tego bloga, więc jak to możliwe, że tego tam nie znalazłam? ...z rok jak nie więcej kombinowałam z czego je zrobić, a gdzieś tam ktoś już to dawno temu wymyślił! Zaraz przejrzę go sumienniej - może kryje w sobie jeszcze jakieś ciekawostki.

      Usuń
  11. Podziwiam, podziwiam i gratuluje. Pomysły nie z tej ziemi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Monika, it's fantastic! What an amazing idea! Thank you!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! Miło mi to wszystko słyszeć :D
      ....mam nadzieję, że tutarial się przyda ;]

      Usuń