sobota, 30 listopada 2013

Własnoręcznie robione guziczki :)

 
Przez ostatni tydzień namiętnie dziurkowałam wszystko, co tylko wpadło mi ręce. Po co? Odpowiedź znajdziecie na poniższym zdjęciu :)
 
 
Te mini guziczki są mi potrzebne do bluzeczek i sweterków dla lalek Evi. Nadadzą się również do ubrań Barbie czy innych lalek :) Oto kilka zbliżeń.








 
A teraz szybciutko pokarzę Wam jak się je robi.
 
Aby wykonać mini guziki potrzebny jest gruby ale miękki plastik. Z moich testów wynika, że idealnie nadają się do tego nakrętki :)


 
 
Z górnej części nakrętki wycinamy dziurkaczem maleńkie kółeczka.

 
 
Prawdziwym guzikiem "wyciskam" wewnątrz mini guzika mały okrąg. Ten krok można pominąć jeżeli wolimy zwykłe, proste guziczki.



 
 
Aby dokończyć guziczki potrzebna jest igła. Ja używam dwóch takich jak na zdjęciu. Podwójną, maszynową robię małe dziurki (zawsze w takiej samej odległości od siebie). Grubszą dziurki powiększam :)






 
I GOTOWE!!! :)

25 komentarzy:

  1. Bardzo fajny sposób, ale chyba masz jakiś specjalny dziurkacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...zwykły, do papieru (w dodatku taki piętnastoletni) ;]

      Usuń
  2. no genialne !!! cierpię na chroniczny brak takich maciupkich guziczków...mam nadzieję, że dam radę je sobie "wyprodukować" :)
    dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pełna podziwu dla twojej wyobraźni :) Mam sporo nakrętek, możliwe, że zacznę masową produkcję guziczków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzięki!
      Próbowałam też z ozdobnymi dziurkaczami - niestety, te które mam są do cienkiego papieru, a nie do grubego plastiku. Może by masz takie, którymi da się zrobić guziczek w kształcie serca czy kwiatuszka... ;]

      Usuń
  4. Świetny patent! Prosty no i tani! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za pomysł! właśnie czegoś takiego szukałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Ja robiłam kiedyś miniaturwe guziczki z modeliny, ale nie były tak równe i ładne jak te. A nakrętek akurat mam cały pojemnik, więc... :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też próbowałam z modeliną, ale rozpadały się podczas użytkowania w dziecięcych rączkach.
      ...niestety nie wszystkie nakrętki się nadają. Niektóre są za grube i nie wchodzą w dziurkacz.

      Usuń
  7. Taki patent to świetne rozwiązanie dla wszystkich szyjących dla lalek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie! Genialne... Szkoda tylko, że moja mama zabiera nakrentki do pracy do wymiany na wózek inwalidzki dla kogoś... Cel szczytny i tak ogólnie popieram, ale...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ścinki po nakrętkach też może wziąć- nikt tego na sztuki nie liczy tylko na kilogramy- no i ile Ci tych nakrętek trzeba?! 3-5

      Usuń
    2. Zamiast nakrętek możesz użyć butelek po płynie do prania czarnych czy kolorów WOOLlTE oraz butelkę po VANISH-u. Nadają się też kolorowe pojemniki po żelach pod prysznic, szamponach czy odżywkach ....rozejrzyj się po domu, a na pewno coś znajdziesz ;]

      Usuń
    3. Hej
      Jak zwykle mnie zadziwiłaś!!
      Moje lalki, którym szyję - mają albo haftki, albo zatrzaski najmniejsze jakie da się kupić. Do guzików z modeliny nie mogłam się zabrać jakoś, ale te!! Są po prostu fantastyczne!! Darmowe, szybkie i bardzo proste!!
      Dziękuję, a pomysł, że po butelkach po płynach - fantastyczny!!
      Serdecznie pozdrawiam i życzę jeszcze więcej takich super pomysłów.
      Alina.

      Usuń
  9. Jakie nakrętki polecasz najbardziej? :) Chyba zrobię takie w domu ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdą, którą dasz radę podziurkować ;]
      Mój stary dziurkacz dawał sobie radę tylko z dużymi nakrętkami od jogurtów pitnych oraz od mleka łaciate...

      Usuń
  10. Świetny pomysł!!! W swej prostocie GENIALNY!!! Pozdrawiam!!! MYSZAURA

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały pomysł. Ostatnio potrzebuję takich malutkich guziczków i nie wiedziałam skad je zdobyć. Teraz zrobię sobie sama. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. :D ja też tak robiłam guziczki :) :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń