wtorek, 19 listopada 2013

Stołeczek z futerkowym obiciem :)

 
 
 
No nareszcie!!! Znalazłam sposób na wzmocnienie ciętych krawędzi plastikowych pojemniczków i butelek!!! Długo szukałam odpowiedniej metody m.in. przypalałam plastik nad świeczką ,czy wygrzewałam go suszarką. Nic jednak nie zdawało egzaminu. W niedzielę (w końcu!) mnie oświeciło i sięgnęłam po żelazko :)
 
O czym tak bredzę? Ha! Zobaczycie sami śledząc mój nowy tutorial.
 
Dziś robię stołeczek dla lalek. Do tego potrzebny jest pojemniczek po jorurcie :) Może być okrągły lub kwadratowy - najważniejsze, aby był solidny a nie "wiotki". W zależności od tego, dla jakiej lalki robicie ten stołeczek, dobieracie odpowiedniej wielkości pojemniczek. Ja oczywiście używam swojego ulubionego ;]
 
 
 
Na początek pozbywam się nieestetycznej krawędzi wraz ze zbędnym kawałkiem pojemniczka. Przedtem wymierzyłam sobie jaki wysoki stołeczek chcę mieć.
 
 
Okazuje się jednak, że po tym zabiegu pojemniczek traci na stabilności i staje się wiotki.
 
 
Aby temu zaradzić przytapiam starannie krawędzie przy użyciu żelazka. Wystarczy przyłożyć pojemniczek do żelazka i chwilkę przytrzymać (lekko dociskając).
Uwaga!!! Podczas takiego "prasowania" TRZEBA używać ręcznika papierowego, aby topiący się plastik miał do czego przywrzeć. Jeżeli o nim zapomnicie zabrudzicie żelazko i zniszczycie pojemniczek :(
 
 
 Po przytopieniu należy odczekać chwilkę, aby plastik na nowo się utwardził. Po kilkunastu sekundach można oderwać ręcznik papierowy.
 
 
 
Jeżeli każdy bok pojemniczka mamy już przytopiony, nadajemy mu kształt stołeczka.
 
 
 
 
 
Na koniec malujemy nasz stołeczek (ja nakładałam dwie warstwy farbki akrylowej)
 
 
 
...oraz przyklejamy pufę (zrobioną z kawałeczka tektury, pianki tapicerskiej i futerkowego materiału).
 
 
 
Oto jak prezentuje się mój stołeczek ;]
 
 
 
Pozdrawiam gorąco wszystkich obserwatorów i komentatorów :]

 

14 komentarzy:

  1. Bardzo elegancki. Fajny pomysł na wzmocnienie plastiku :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny stołeczek, zabieram się za gromadzenie materiałów do produkcji. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś rewelacyjna zawsze oglądam Twoje pomysły z zapartym tchem , .Coś niesamowitego po prostu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Krzesełko jest śliczne. Świetny pomysł na obicie siedzenia futerkiem! I wielkie dzięki za informacje odnośnie "obróbki" tworzywa - na pewno się przydadzą i ja też będę eksperymentować z żelazkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł, zamierzam go wykorzystać dla moich lalek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję moje drogie kobitki!!!
    Wasze komentarze to miód dla mojego serducha ;]
    PS: pochwalcie się zdjęciami jak zrobicie swoje stołeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na stołeczek. Bardzo podoba mi się połączenie kolorystyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne krzesełko, dziękuję za tutorial, serdecznie pozdrawiam. Piękne i bardzo pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pomysłowe! I to futerko... rewelacja :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki raz jeszcze ;] ...cieszę się, że Wam się podoba! Przyznam się jednak, że to futerko to raczej przypadek - po prostu to mi wpadło w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś super. Twoje pomysły bardzo mi się przydały♥

    OdpowiedzUsuń
  12. stołeczek wymiata - dostałam od życzliwej memu lalkowaniu duszyczki - ogromne sztuczne futro - "ja przecież tego nie założę!" - "zrobisz z tego coś dla lal - mebelki, podusie, dywaniki" - no, ba, że zrobię - tylko kiedy, tylko jak? - a tu azglądam -i co widzę - poddałaś mi świetny pomysł, dziękuję!
    powodzenia w lalkowaniu - jestem pod ogromnym wrażeniem i fantazji, i finezji, i precyzji palców Twych... tak trzymaj, Moniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe! ...cieszę się, że się moje pomysły przydają :) Dziękuje i pozdrawiam :*

      Usuń