wtorek, 12 listopada 2013

JAK ZROBIĆ MINIATUROWĄ TOALETĘ? Tutorial - cz.I

 
To mój kolejny, szalony pomysł na asortyment do domku dla lalek!
 
Ten wpis to część pierwsza tutorial-a na mini toaletę dla Barbie. Zamieszczam w nim obrazkową instrukcję na wykonanie muszli klozetowej z ruchomą deską sedesową :) :) :)
 
Wymyśliłam to - jak zwykle - przypadkiem, niosąc do kosza butelkę po szamponie Head&Shoulders. To odrobinkę trudniejszy "projekcik", gdyż materiał jest twardszy i cięższy do obróbki. Jednak da się go wykonać używając zaledwie nożyczek, noża do tapet i kawałeczka papieru ściernego. Wycięte elementy sklejam na gorąco. Zobaczcie to sami...
 
Po pierwsze potrzebujemy butelki po szamponie.
Jeżeli kibelek ma pasować dla Barbie to potrzebna będzie butelka po szamponie o pojemności 750 ml.
 
 
Z nakrętki szamponu robimy deskę klozetową. Do wycięcia obu elementów deski użyłam nożyczek i nożyka do tapet a ostre i nierówne krawędzie wygładziłam papierem ściernym.



 
Z butelki po szamponie robimy "półkę" muszli.
W tym celu odcinamy kawałek butelki wg poniższej instrukcji.


 
Drugą potrzebną rzeczą jest pojemnik po jogurcie - ja stosuję swój ulubiony, "kwadratowy" po Mlecznych Deserkach dla bobasów :)

 
Obcinamy twardy "wywinięty" brzeg opakowania po jogurcie, a następnie przecinamy (przez środek) jeden bok pojemnika aż do samego dna. To nacięcie umożliwi nałożenie deski na pojemnik - po założeniu "jedna na drugą" powstałych po nacięciu powierzchni .

 

 
Przycinamy odpowiednio "półkę" muszli.
Ostatecznie powinna opadać (częścią z gwintem) na samo dno pojemnika po jogurcie.
 


 
Jednocześnie  "półka" musi umożliwić swobodne nałożenie na pojemnik deski klozetowej, którą przykleimy na stałe - choć jeszcze nie teraz.
Nacięcie pojemnika musi się znaleźć na tyle mini sedesu, aby nie było widoczne.

 
Jeżeli wszystkie elementy pasują do siebie wklejamy "półkę" w muszlę i kończymy deskę klozetową. Zaczynamy od przygotowania wcięcie pod zawias (najmniejszy dostępny w Castoramie).
 

Następnie zawias przyklejamy do deski (od spodu) i sprawdzamy czy nic go nie blokuje.


 
Tak przygotowaną część deski wklejamy na muszlę. Pojemnik jest bardzo plastyczny, więc bez problemu da się dopasować do kształtu muszli. Na koniec do wolnego "skrzydła" zawiasu przyklejamy drugą część deski - tak, aby mogła się swobodnie poruszać i aby idealnie przylegała do pierwszej części deski klozetowej :)

 
Tak prezentuje się gotowy kibelek:


 
 
To jeszcze nie koniec :)
Do "zobaczenia" wkrótce.
 

26 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł, wygląda jak prawdziwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję! ...miło mi to słyszeć :)

      Usuń
  2. "Moje" lalki to czyste zwierzątka i toalety nie potrzebują...ale ta wygląda bardzo, bardzo profesjonalnie. Usiłowałam natworzyć wczoraj tortów według twojego przepisu, ale wyglądały, hm, jak kilka sklejonych ze sobą nakrętek i się zniechęciłam. Muszę jeszcze popróbować :)

    (Ale jedzenie z masy solnej jest przecudowne! Czy myślałaś o tym, żeby je produkować na zamówienie?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Matko! Nawet mi to przez myśl nie przeszło - za cienka w tym jestem :) To pieczywko dla córy malowałam kilka razy, bo ciągle coś z nimi było nie tak.
      Miło mi jednak słyszeć, że się podoba :)

      Usuń
    2. Szkoda! Ale rozumiem, wyglądały na pracochłonne :)

      Usuń
  3. Genialny pomysł! Dzięki za tutorial !A ja głupia kupowałam sedesy :/

    Tak przy okazji, Twój blog jest po prostu świetny! Masz niesamowite pomysły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za przemiłe słowa! Bardzo jest mi miło, że znajdują się chętni do oglądania mojego bloga :)

      Usuń
  4. Kolejny świetny tutorial :) Toaleta to jeden z najtrudniejszych do samodzielnego wykonania element, nigdy nie wpadłabym na taki dobry pomysł! Jesteś niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Miło to słyszeć do kogoś, kto sam robi niezłe cuda ;)

      Usuń
  5. świetny pomysł ! toaleta wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ty masz pomysły, po prostu jesteś wielka. Przeczytałam wszystkie posty. Pozdrawiam i będę tu zaglądać. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobało i zapraszam serdecznie :)

      Usuń
  7. Kolejny świetny pomysł! Toaleta to jeden z najtrudniejszych sprzętów do wykonania, ze względu na skomplikowany kształt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest ona aż taka straszna... :)
      Dziękuję i pozdrawiam!!!

      Usuń
  8. ooo! super pomysł! dziękuję za podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  9. Hello from Spain: Hello from Spain: I just discovered your blog and I really like your creations. Your work is very inspiring. I have a blog dedicated to the Barbies that I invite you to visit. all4barbie.blogspot.com I became a follower of your blog. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. it's really nice to hear it! I am glad that you want to follow my blog. Thanks for the invitation to your blog. I will visit it with pleasure.

      Usuń
  10. Przeczytałam bloga od deski do deski. Dziewczyno jesteś wielka!
    Dzięki, że podzieliłaś się tyloma wspaniałymi pomysłami. Będę częstym gościem na Twoim blogu.
    Zapraszam też do mnie. sowa58.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matko jedyna! ...chyba przez całe swoje życie nie słyszałam tylu pochwał, iloma jestem obdarzana na tym blogu! Dziękuję ślicznie! :) Zapraszam jak najczęściej :)

      Usuń
  11. Wspaniały pomysł!!! Jestem pod dużym wrażeniem. Zapraszam w wolnej chwili również do mnie na http://miniaturowyswiat.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :) ...na bloga "Miniaturowy Świat" zaglądam bardzo często - od dawna mam go na swojej liście czytelniczej :D Niestety nigdzie nie widać na nim listy obserwatorów więc zastanawiam się czy Pani w ogóle ma podgląd takich rzeczy? Nie mogę też (albo nie umiem) dodać komentarza :( Czy komentarz można dodać mając konto na "gogle+"?

      Usuń
  12. Witam czy jest możliwość zrobić takie wc na zamówienie? Proszę o kontakt priv nefretete44@interia.pl

    OdpowiedzUsuń