sobota, 21 września 2013

JAK ZROBIĆ FOTELIK OBROTOWY DLA LALKI?

Krzeseł i fotelików Angelice ciągle mało, więc wymyślam dalej :) 
 
 
 



 
 
Tym razem meblujemy część dziecięcą naszego domku :)
 Fotele robi się migusiem! Zapraszam na tutorial!
 
Materiały:

 
 
Uwaga: Świadomie pokazuję opakowanie po konkretnym jogurcie, bo moim zdaniem ono jest najsensowniejsze. Oczywiście z niewielkiej grupy tych, które udało mi się przetestować, bo ich zawartość spożywamy :)


Z butelki zdejmujemy etykietę i pozbywamy się górnej jej części.

 
 
Z dolnej części wycinamy ...fotel :)
PS: Mam nadzieję, że poniższe dwa zdjęcia wystarczą, aby sobie z tym poradzić.


 
gdzie:
1 - wycięte "coś" będzie siedzeniem
2 - klapki, po zagięciu, "utwardzą" bok fotelika
3 - oparcie
4 - klapki trzymające siedzenie
5 - linia zgięcia
 
 
Po wycięciu zaginamy odpowiednie elementy w odpowiedniej kolejności.


 
Uwaga: Przy pierwszej sztuce siedzenie docinamy i zaokrąglamy dopiero teraz - musi być dobrze dopasowane do kształtu oparcia.

 
 
Dopieszczamy mebelek - wyklejamy siedzenie grubym i mięciutkim materiałem.


 
 
Na koniec sklejamy ze sobą dwie małe nakrętki, łączymy je z dużą nakrętką oraz zrobionym wcześniej fotelem.



 
 
Fotel obrotowy jest już gotowy!
 
 
 
 
Na koniec mała rada - jeżeli chcecie zrobić kilka identycznych fotelików, to najprościej jest wsunąć każdy kolejny pojemnik w już wycięty i rozłożony fotel i posłużyć się nim jak szablonem :)



11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe, a czy noga jest przyklejona na stałe, czy się rzeczywiście kręci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kręci się... w sumie to nawet o tym nie pomyślałam
      ...ale się jeszcze zastanowię ;););)

      Usuń
    2. Zastanawiam się, czy można by pokombinować np. z dwoma połączonymi z sobą luźno guzikami (drucikiem czy nitką) - jeden od wewnętrznej strony siedziska, drugi od wewnętrznej strony nogi, albo może z nitem? :)

      Usuń
  2. Ja od razu pomyślałam o dwóch koralikach i nitce :) Obawiam się jednak, że takie ruchome krzesełko może być niestabilne ...sprawdzę to jak tylko będę miała chwilkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. twórczo marudzą te Twoje maluchy - siedziska jak malowanie - ja bym jeszcze dodała na oparciach jakieś dekory - skoro 3 psiapsiółeczki, to może ich inicjały lub motywy roślinne... albo tym przecinakiem, którym tak słodko udekorowałaś fotelik dla bobasa? ażurek dodaje lekkości i finezji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...zdobienia to już każdy musi sobie sam wymyślać, bo moja córa chce wszystko proste, bez zbędnych bajerów i obowiązkowo nie różowe ;)

      Usuń
    2. ooo, kolejna latorośl ze zdecydowanym światopoglądem, jak widzę... moja też wie, co chce, czego nie...

      Usuń