czwartek, 1 sierpnia 2013

TO JEST REMONT!

A miało być TYLKO malowanie!

Domek dla lalek mojej córy wymagał odświeżenia. Wygrzebałam więc z piwnicy farby, które zostały po zeszłorocznym malowaniu mieszkania. Pędzel prawie poszedł w ruch ...wtedy Angelika namówiła mnie na troszkę większy "remoncik".

Kto pamięta nasz własnoręcznie zrobiony domek dla Barbie i Kena? Tak wyglądał kiedyś:

 
 
 Miniaturowy remont rozpoczął się od "wyburzenia" poddasza:
 
 
 
Później Angelika szyła...
 
 
 
...i szyła...

  
 
..aż doszyła nowe pokoje :) 

 
 Na tym zakończył się pierwszy, pełen emocji dzień remontu. Kolejne kilka dni upłynęło na oklejaniu, malowaniu i obszywaniu. Ostatecznie nawet "wyburzone" poddasze znalazło swoje miejsce w odnowionym domku. A oto jak teraz wygląda domek Barbie i Kena:
 
 



 

 W domku jeszcze wiele brakuje ...nie ma schodów ani firan. Potrzebne też będą meble na te wszystkie drobne akcesoria, które powstały ostatnimi czasy.

Pozwólcie jednak, że oprowadzę Was po tym co jest :)

Oto poddasze z "dywanową" wykładziną zrobioną z grubego materiału obiciowego:



Pod poddaszem "srebrny" pokój z przejściem na taras. Podobnie jak powyżej na podłodze jest "wykładzina" z materiału. Na ścianach przykleiłam srebrną tapetę.

 
 
Niższy poziom to już częściowe pozostałości "starego" domku. Duży pokój na ścianach z kwiecistą tapetą na podłodze ma samoprzylepną, drewnopodobną okleinę. "Dobudowany" mniejszy pokoik z białymi ścianami i drewnopodobną podłogą prowadzi na maleńki balkonik.
 
 

 
Oto ten maleńki balkon:


Na koniec jednopokojowy parter z otworem w suficie - tu będą schody na pierwsze piętro. Na tym poziomie większość ścian wykonana jest ze styropianowych paneli sufitowych, które przemalowałam na zielono (teraz pasują do ściany z zielonej tapety w paseczki). Podłoga to okleina - ta sama, co powyżej.

 

12 komentarzy:

  1. Domek po remoncie wygląda super - zawsze przyda się więcej miejsca. Gratuluję zdolnej córki :).

    OdpowiedzUsuń
  2. "Przyda się więcej miejsca" - to był główny argument Angeliki :) Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny domek, zwłaszcza że powstał z około dostępnej tektury. Gratuluję pomysłu a córci cierpliwości do przyszywania pokoi. Muszę przyznać, że pani tutoriale na miniaturki zachwyciły mnie świeżością pomysłów- znam mnóstwo tutoriali na lalkowe miniatury ale tu znalazłam parę jeszcze nie odkrytych.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i dziękuję za ciepłe słówka :D:D:D
      Miło mi, że moje tutoriale są tak pozytywnie odbierane!:)

      Usuń
  4. Super pomysł i wykonanie. Moja wnuczka ma 3 latka i też rozglądam się za ciekawym pomysłem na domek - może nawet sama spróbuję go wykonać. Serdecznie pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :)
      Robienie domku to fajna zabawa zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci... trzeba jednak poświęcić na to sporo czasu.
      Jestem właśnie w trakcie opracowywania "tutorial'a na domek z tektury", w którym opiszę swoje spostrzeżenia co do materiałów i sposobów ich łączenia... może Pani się przyda :D:D:D Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Domek wygląda naprawdę pięknie :) bardzo mi się podoba różnorodność tapet i podłóg. I nawet schody są w planie - profesjolanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      ...a schody (wstyd się przyznać!) są w planie już od półtora roku ;)

      Usuń
  6. Pomysł z tym zszywaniem kartonów jest niezły! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Remont wypadł wyśmienicie! i jak szybko się z tym uwinęłyście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Chociaż mój mąż (odnośnie tego szybko) jest innego zdania ;)

      Usuń