środa, 3 kwietnia 2013

KORONY I DIADEMY

Wstyd się przyznać - nie mam lejka! Był mi bardzo potrzebny, więc przecięłam na pół małą butelkę po wodzie, aby uzyskać coś na jego podobieństwo. Butelkowy lejek sprawdził się. Zrobiłam, co miałam zrobić i właśnie niosłam go wyrzucić, kiedy mnie oświeciło... trzymam w ręku materiał doskonały!!!

Już od dłuższego czasu Angelika prosiła o koronę dla Barbie i Kena. Zrobiłam jej jedną papierową i jedną z bardzo sztywnego sreberka, ale obie szybko uległy zniszczeniu.

Teraz robie jej "butelkowe" korony i diademy a takie są już wieczne!

Oto moja metodologia robienia KORON z plastikowych butelek po wodzie, sokach i napojach:
1) Umyj i wysusz okrągłą butelkę.
2) Wykorzystaj kształt butelki i odetnij odpowiedni kawałek tuż przy jej gwincie, przymierzając czy będzie dobrej wielkości.
3) Nadaj koronie wybrany kształt i ozdób wg własnego upodobania.

Oto kilka pomocnych zdjęć:


 
 


Wykorzystuję metodologię wykonywania koron również do robienia DIADEMÓW. Jednak tu mogę bardziej poszaleć... używam butelek o różnych kształtach, dodatkowo lekko zaginam odcięty kawałek plastiku w różnych miejscach, aby nadać mu "łamany" wzór. Poniżej "obrazkowy krok po kroku".


 
 
 
A oto kilka gotowych prac: 
 
 
 


2 komentarze:

  1. super pomysł, chociaż ja bym te plastiki pomalowała na przykład złotą farbą i potem ozdabiała

    OdpowiedzUsuń
  2. Też o tym myślałam:) …muszę tylko gdzieś kupić odpowiednią farbkę, a jak dotąd na taką nie trafiłam :(

    OdpowiedzUsuń